Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Figyelem, nyomokban bulvárt tartalmaz...

Mindig nehéz helyzetbe kerül az a cég, amelyik egyszerre akarja megszólítani a területéről író szaksajtót meg a fogyasztói lapokat vagy egyenesen a bulvárt. Mert ugye a bulvárnak vér, erőszak, szex, de legalábbis celebek kellenek, a szaksajtó meg információt szeretne a témáról. Ez tiszta sor. A két igényt igen nehéz összehangolni, nem is nagyon szokott sikerülni.

Ma volt a TV2 és a Vodafone közös tájékoztatója, ami láthatóan a bulvárnak akart kedvezni. Volt ott Tolvai Reni, Norbi és várandós neje, Rubint Réka (nagyon jóízűen ettek, jelentem), eljött Rákóczi Feri, meg még ki tudja. Ugyanakkor ott volt Simon Zsolt, a TV2 vezére, Beck György, a Vodafone elnöke-vezére, meg Nyitrai Zsolt, aki infokommunikációs államtitkár. Na ezt adjuk így össze hirtelen...

Óhatatlanul valamiféle szörnyecske jött ki az ügyből. A téma az volt egyébként, hogy a csatorna és a mobilszolgáltató közös mobilnet szolgáltatást indított. A net trendi, a mobilnet még inkább. De azért nem olyan egyszerűen értelmezhető topik, mint hogy a celeb kismama szül, a megasztáros énekel, Rákóczi Feri pedig vidám.

Viszont a két cég azt akarta, hogy a bulvár is írjon e nekik fontos ügyről, mert ugye a Blikk olvasó fog majd a Teszkóban (!) TV2-s mobilnetet venni, nem az üzleti döntéshozó. De mit csináljanak? Mit csináljanak? Na, akkor jöhetett az ötlet, hogy pakolják tele a sajttájt celebekkel.

S innét származhat, hogy a műsort vezető Váczi Gergő eljátssza, nincsen nála a szolgáltatást bemutató csomag, és ezért bevásárlókocsiban betolják Tillát, aki - ellentétben az addig felszólaló fontos bácsikkal - végre emberi nyelven elmagyarázta, mér jó a népnek a szolgáltatás. Amikor betolták, csak úgy kattogtak a gépek, lihegtek a fotósok, kérem!

No de, itt van ez a mobilinternet téma. A Blikk nem minden nap ír róla, a hozzánk hasonló szakmai médiumok viszont gyakran. Az ilyen kiadványok nem érnek el óriási tömegeket, de a cégek presztízse szempontjából fontos mégis e közönség. Minket ennek ellenére nem szolgáltak ki. Sajnos.

A kapott sajtóanyag nem volt informatív, az egy bulvárhírhez elég. De persze a Bors majd nem erről ír, hanem arról, hogy ott voltak Tolvai Reniék, és jajj de jó, együtt vannak. Meg hogy Réka terhes (jó egészséget neki és a babának is). Ezzel nincs semmi baj, csak nekik pont rohadtul mindegy a mobilnet, és mégis egy olyan sajtóanyagot kaptunk helyben, ami az ő igényeiket szolgálja ki. Ahogy a vezetők által elmondott információmennyiség is rájuk volt szabva.

Persze, ott volt a lehetőség kérdezni, de ebben a celebekkel terhelt kavalkádban valahogy elment a kedvünk, és így megelégedtünk annyi információval nagyjából, amit megkaptunk. Így aztán némi networkingeléssel ütöttük el az időt, ami nem rossz, de azért az agyunk több infót is elbírt volna.

A bónusz track meg az egyik - tán épp a TV2 udvari fotósának - beszólása volt. Ránézett a kis okostelefonra, s csak ennyit kérdezett, mielőtt elénk állt a böhöm gépével : "ez munkaeszköz?". Sajnos nem volt módom válaszolni, de akkor most így üzenem: igen, bunkókám, ez. Lehet, hogy a képek gagyikák lettek, de már azelőtt fenn voltak az oldalunkon, mielőtt te nekiálltál képeket válogatni az eseményről. Köszi puszi.

Szóval, szakújságírói szemmel mi kevesebb csinnadrattára vágynánk, de több infóra, mert azokra alapozva könnyebb, jobb kérdezni. Ha már muszáj a bulvár kedvéért gegeket produkálni, akkor inkább kíméljetek meg minket attól, hogy ezt végig kelljen aszisztálni. Ha nincs két eseményre idő, pénz, kedv, az sem baj, elég lesz máskor a sajtóanyag! Vagy ha szeretnétek, hogy mi is "jól lakjunk" (nemcsak a cateringgel), akkor szolgáljatok ki minket is, ne csak a bulvárt.

5 Tovább

Kissé szemcsés a kép a TV2-nél

Magyarán nem látni még pontosan, hová tart a csatorna, amely évek óta próbálja utolérni az RTL Klubot. Illetve inkább azt nem látni, hogy sikerül-e elérnie azt, amit akar. Vannak viszont kifejezetten pozitív jelek, amelyek arra utalhatnak, hogy esélye lehet a tévépiaci verseny felpezsdítésére. (Próbált valaki nézettségi hírt írni az utóbbi években? Többnyire baromi unalmas.)

Az első jó lépés az volt, hogy az elegáns, de a magyar viszonyokhoz talán túlzottan angolszászos Várdy Zoltán helyére Simon Zsolt érkezett a vezérigazgatói székbe, aki belemenősebbnek tűnik. Ő rögtön el is mondta pár interjúban, hogy el kell engedni ezt a "ki a piacvezető" versengést, a csatorna pénzre megy, mert a tulajdonosok azt várják. A cél tehát a sok lóvé, nem a legnézettebb csatorna díja.

Ez két szempontból is okos dolog: egyfelől miért akarna olyan célért küzdeni, amit csak idővel (évek?) alatt tud megvalósítani olyan időszakban, amikor a napi kis eredményeknek kell örülni? Másfelől Várdy óriási terhet rakott kinevezésekor (2007) az embereire azzal, hogy kijelentette: 3 év alatt piacvezetők lesznek. Nem lettek, s aztán módosította is kijelentését, miszerint nem konkrét piacvezetésre törnek, hanem arra az attitűdre. Ennek lenne értelme is, csak így utánlőve nem volt.

A második jó lépés az volt, hogy olyan nevet igazolt le tanácsadói pozícióba Steve Varcoe személyében, amire már azért felvonták a szemüket a népek. Ez a belemenős stílusú pasi hozta be itthon a GRP alapú árazást a tévés piacon meg a mozgóáras rendszert, amit azóta az RTL szépen működtet. Ő nevelte ki az RTL kereskedelmi igazgatói posztját tőle megöröklő Vidus Gabriellát is, aki igen magasan jegyzett szakember, nem véletlenül.

Aztán még egy vagánynak tűnő ember leigazolásáról érkezett hír, amennyiben szimatunk nem csal. Megyeri András, a Viasat3 longtime kereskedelmi igazgatója jó választásnak tűnik. Bár sokan a kereskedelmi igazgatói székbe várták, most úgy tűnik, üzletfejlesztési osztályvezető lesz, bármi is legyen az. Ezzel a két igazolással egyébként Kovács Krisztián kereskedelmi igazgatót jól körbelőtték.

Közben ugyanígy tegnap derült ki hivatalosan, hogy távozik viszont Nagy Andrea marketing- és kereskedelmi igazgató. Ő inkább volt marketinges gondolkodású, mint kommunikációs szemléletű. Talán egy vérbeli kommunikátor sokat segíthet, s ha igazak a Rényi Ádám érkezését firtató hírek, akkor nem lepődünk meg a húzáson.

Főképp ismerve a TV2 vezér még ügynökségi korában kifejtett véleményét, miszerint a tévépiaci versenyt nagyban befolyásolja a két csatorna kommunikációja közti különbség. Nos, épp az RTL volt az, amelyik legutóbb felszámolta a kommunikációs osztályát, melyet akkor épp Rényi Ádám vezetett.

Az látható tehát, hogy belemenős, vagány arcokat igyekszik igazolni a TV2. Másfelől, hogy az igazgatói struktúra valamelyest közelít az RTL-éhez, ahol egy stabil, jól kialakított rendszer működik. Ezek első blikkre jónak tűnő lépések. Más kérdés, hogy mindez semmire sem lesz elég, ha a csatorna nem tud termék, azaz műsor szinten a konkurens elé vágni.

Bár e téren sem elveszett a helyzet, mert Kiss Péter programigazgató ügyesen ásta ki a TV2-t a Gyöngyössy-éra romjai alól. Jelszavai valának: csak semmi fakszni. És ebben tökéletesen igaza van. A TV2-nek az RTL-nél elegánsabb pozicionálás nem hozott sok plusz nézőt. Valószínűleg sok pénzt sem. Maximum a jó érzést a vezetőségnek. De az magában nem sokat ér.

Szóval, erre a kérdésre fél év múlva megint ránézünk majd. Addigra már tisztul a kép.

 

D.

0 Tovább

Közérdekű Közlegény

blogavatar

"Nem lehet mindenki okos, kell, hogy a hülyék kivételek legyenek, mert ha mindenki okos volna, akkor annyi ész volna a világon, hogy attól minden második ember teljesen meghülyülne."

Utolsó kommentek