Impresszum Help Sales ÁSZF Panaszkezelés DSA

Elszúrta-e a Való Világot az RTL Klub?

Passz. Persze minden annak a fényében értelmezhető, hogy mit vártak a luxus szobafogságra ítélt bandától. Hogy kitermelődik a bulvárlapoknak, a főzős műsoroknak, a magazinműsoroknak és valamelyik baráti csatornának néhány használható ember, vagy hogy tényleg taktikát, harcot, izgalmat láthat a néző?

Úgy tűnik, a csatorna kizárólag az első célt tartotta szem előtt. Ezért a sok félig-meddig hétpróbás szereplő, a volt prosti, a volt háttértáncos, a volt playmate, a volt (és nyilván leendő) képernyős. Belőlük ki lehet passzírozni egy csomó címoldalt, egy-két műsort, férfi magazin fotózást, pár órányi közepesen értelmetlen magazin anyagot. Ami kell.

És akkor ki lehet mondani, hogy "VV Gina, az RTL Klub sztárja". Na, erre mondtam múltkor, hogy Madonna idejében még a sztár titulushoz a lábak szétrakása mellett el kellett még adni pár száz millió lemezt. Na de változnak az idők, s nem is ez a lényeg.

Szóval a csatorna céljaiból a kiválasztott emberek motivációi is logikusan következnek. Médiasztár akarok lenni, képernyős meg vadakat terelő juhász... Alig van valaki, aki tényleg a nyerésre tör. A casting során tehát egy sor díszpintyet gyűjtöttek be, akik a Survivor vagy valami hasonló izgalmas, vérre menő reality esetében életképtelenek lennének, de allűrködni azt tudnak.

Az extrovertált emberek összeválogatása terén az RTL klub egyfelől mintha túlzásba esett volna. Másfelől a sok picsogó önjelölt sztárocska végül furcsa mód elég unalmas kombót képez. Egy időre beszippantja az embert, a voyeur ösztöneire hatva, de aztán puff, ennyi.

Vannak kifejezetten negatív tendenciák. Hetekkel ezelőtt elindult a "nem csinálom", a "ki akarok menni", a rinyálás, a hisztéria. Persze, a bezártság rossz dolog. De feltehetőleg a csatorna nem tervezte, hogy minden nap kényszeresen el kell mondatnia aktuális műsorvezetőjével, hogy emberek, hát 18 ezer másik most szívesen lenne a helyetekben!

Én mondjuk nem lennék a helyükben. Viszont szívesen néznék egy izgalmas, feszes trash realityt. De nehezen elképzelhető, hogy ilyesmi kialakuljon, ha cápák helyett primadonnák üldögélnek a villában. Az is hetekbe telt, hogy végre csapatok alakuljanak ki, akik rivalizálnak, védik egymást, stb.

És most meg kiesett ez az Olivér nevű pasas, akinek már talán alá is van írva az új képernyős szerződése. Talán Majka volt utoljára ennyire hasznosnak tűnő beszerzés a VV-ben. Szóval vele elég egyértelmű, hogy mi lesz. De mi lesz a VV-vel most, hogy kihullott az az ember, aki a legfőbb, talán egyetlen katalizátor volt?

Tényleg okos volt ilyen irányba befolyásolni az eseményeket? Még mielőtt valaki manipulációs összeesküvés elméleteket gyárt, nem szavazat humbugról beszélek. Hanem arról, hogy 24 órából egy órányi anyagot gyártva a szerkesztő kezében hatalom van, és lehetőség a jó történetvezetés kialakítására. De ez most így zsákutcának tűnik.

Szó se róla, biztos giga mega nézettsége volt a szombati párbajnak, biztos magas volt az SMS bevétel. Csak mikor egyetlen ember mutatta a taktikázás elemi jeleit, és az meg szépen kiesett, onnét nem tudom, mit lehet tenni a nézettség fenntartása érdekében.

Remélhetőleg nem azt, ami az egész szombati műsort áthatotta: olyan mértékű nyálban és kínlódásban sikerült tobzódni, ami teljesen fenéken rúgta mindazt, amitől a VV jó lehetne a maga műfajában. Ez a mexikói szappanoperás tempó teljesen elüt attól a szemét, gonosz formátumtól, amiben a néző ül, és a karosszkéből sörrel a kezében kipöccintheti a szereplőket, hülye online szavazásokban akár egy hétre alkoholmentességre vagy biokúrára kényszerítheti őket. Vagy tök másra.

Eddig szépen felfutottak a nézettségi számok a kezdeti gyengébb adatok után. De hogy mi lesz ezután, azt kíváncsian várom. Most úgy tűnik, a csatornát totál nem érdekli, hogy a műsor mennyire érdekes, a lényeg, hogy kitermeljék a következő, kábeltévékre kihelyezhető meg bulvárlapokban nyilatkoztatható sztárokat. Ez is egy fontos építkezés, csak fokokkal unalmasabb, mint egy tökös valóságshow feladatokkal, taktikákkal, meg ami kell.

4 Tovább

Kissé szemcsés a kép a TV2-nél

Magyarán nem látni még pontosan, hová tart a csatorna, amely évek óta próbálja utolérni az RTL Klubot. Illetve inkább azt nem látni, hogy sikerül-e elérnie azt, amit akar. Vannak viszont kifejezetten pozitív jelek, amelyek arra utalhatnak, hogy esélye lehet a tévépiaci verseny felpezsdítésére. (Próbált valaki nézettségi hírt írni az utóbbi években? Többnyire baromi unalmas.)

Az első jó lépés az volt, hogy az elegáns, de a magyar viszonyokhoz talán túlzottan angolszászos Várdy Zoltán helyére Simon Zsolt érkezett a vezérigazgatói székbe, aki belemenősebbnek tűnik. Ő rögtön el is mondta pár interjúban, hogy el kell engedni ezt a "ki a piacvezető" versengést, a csatorna pénzre megy, mert a tulajdonosok azt várják. A cél tehát a sok lóvé, nem a legnézettebb csatorna díja.

Ez két szempontból is okos dolog: egyfelől miért akarna olyan célért küzdeni, amit csak idővel (évek?) alatt tud megvalósítani olyan időszakban, amikor a napi kis eredményeknek kell örülni? Másfelől Várdy óriási terhet rakott kinevezésekor (2007) az embereire azzal, hogy kijelentette: 3 év alatt piacvezetők lesznek. Nem lettek, s aztán módosította is kijelentését, miszerint nem konkrét piacvezetésre törnek, hanem arra az attitűdre. Ennek lenne értelme is, csak így utánlőve nem volt.

A második jó lépés az volt, hogy olyan nevet igazolt le tanácsadói pozícióba Steve Varcoe személyében, amire már azért felvonták a szemüket a népek. Ez a belemenős stílusú pasi hozta be itthon a GRP alapú árazást a tévés piacon meg a mozgóáras rendszert, amit azóta az RTL szépen működtet. Ő nevelte ki az RTL kereskedelmi igazgatói posztját tőle megöröklő Vidus Gabriellát is, aki igen magasan jegyzett szakember, nem véletlenül.

Aztán még egy vagánynak tűnő ember leigazolásáról érkezett hír, amennyiben szimatunk nem csal. Megyeri András, a Viasat3 longtime kereskedelmi igazgatója jó választásnak tűnik. Bár sokan a kereskedelmi igazgatói székbe várták, most úgy tűnik, üzletfejlesztési osztályvezető lesz, bármi is legyen az. Ezzel a két igazolással egyébként Kovács Krisztián kereskedelmi igazgatót jól körbelőtték.

Közben ugyanígy tegnap derült ki hivatalosan, hogy távozik viszont Nagy Andrea marketing- és kereskedelmi igazgató. Ő inkább volt marketinges gondolkodású, mint kommunikációs szemléletű. Talán egy vérbeli kommunikátor sokat segíthet, s ha igazak a Rényi Ádám érkezését firtató hírek, akkor nem lepődünk meg a húzáson.

Főképp ismerve a TV2 vezér még ügynökségi korában kifejtett véleményét, miszerint a tévépiaci versenyt nagyban befolyásolja a két csatorna kommunikációja közti különbség. Nos, épp az RTL volt az, amelyik legutóbb felszámolta a kommunikációs osztályát, melyet akkor épp Rényi Ádám vezetett.

Az látható tehát, hogy belemenős, vagány arcokat igyekszik igazolni a TV2. Másfelől, hogy az igazgatói struktúra valamelyest közelít az RTL-éhez, ahol egy stabil, jól kialakított rendszer működik. Ezek első blikkre jónak tűnő lépések. Más kérdés, hogy mindez semmire sem lesz elég, ha a csatorna nem tud termék, azaz műsor szinten a konkurens elé vágni.

Bár e téren sem elveszett a helyzet, mert Kiss Péter programigazgató ügyesen ásta ki a TV2-t a Gyöngyössy-éra romjai alól. Jelszavai valának: csak semmi fakszni. És ebben tökéletesen igaza van. A TV2-nek az RTL-nél elegánsabb pozicionálás nem hozott sok plusz nézőt. Valószínűleg sok pénzt sem. Maximum a jó érzést a vezetőségnek. De az magában nem sokat ér.

Szóval, erre a kérdésre fél év múlva megint ránézünk majd. Addigra már tisztul a kép.

 

D.

0 Tovább

Nyelvi barangolások Németországban

0 Tovább

Közérdekű Közlegény

blogavatar

"Nem lehet mindenki okos, kell, hogy a hülyék kivételek legyenek, mert ha mindenki okos volna, akkor annyi ész volna a világon, hogy attól minden második ember teljesen meghülyülne."

Utolsó kommentek